Preview

South Russian Journal of Therapeutic Practice

Advanced search

Teaching therapy in a pandemic: lessons and perspectives

https://doi.org/10.21886/2712-8156-2022-3-1-116-120

Abstract

The article discusses the features of teaching clinical discipline (hospital therapy) in the special conditions of a pandemic, the possibility of combining full-time and distance learning, presents the experience of using distance technologies as an addition to traditional forms of teaching clinical discipline.

About the Authors

E. Yu. Ponomareva
V.I. Razumovskyy Saratov State Medical University
Russian Federation

Elena Yu. Ponomareva - Cand. Sci. (Med.), Associate Professor of the Department of Hospital Therapy, Faculty of Medicine, V.I. Razumovskyy Saratov State Medical University.

Saratov.



K. D. Dorogoikina
V.I. Razumovskyy Saratov State Medical University
Russian Federation

Ksenia D. Dorogoikina - assistant lecture, Department of Hospital Therapy of General Medicine Faculty, V.I. Razumovskyy Saratov State Medical University.

Saratov.



A. P. Rebrov
V.I. Razumovskyy Saratov State Medical University
Russian Federation

Andrey P. Rebrov - Dr. Sci. (Med.), professor, head of the chair of hospital therapy of general medicine Department, V.I. Razumovskyy Saratov State Medical University.

Saratov.



References

1. Романова М.М., Зуйкова А.А., Берлева С.Ю. Особенности компетентностного подхода при преподавании поликлинической терапии в медицинском ВУЗе. Научное обозрение. Педагогические науки. 2018;(6):41-45. eLIBRARY ID: 36881559.

2. Романцов М.Г., Мельникова И.Ю. Проблемно-модульное обучение в медицинском вузе с элементами конструктивной педагогики. Медицинское образование и профессиональное развитие. 2014;3(17):53-58. eLIBRARY ID: 22702662

3. Круглякова Л.В., Нарышкина С.В., Сулима М.В. Дистанционные технологии обучения в медицинском вузе. Амурский медицинский журнал. 2018;1-2(20-21):140-144. eLIBRARY ID: 35028492.

4. Российское высшее образование: уроки пандемии и меры по развитию системы. Под ред. Суханова Е.А. Томск: Национальный исследовательский Томский государственный университет, 2020.

5. Алексеева А.Ю., Балкизов З.З. Медицинское образование в период пандемии COVID-19: проблемы и пути решения. Медицинское образование и профессиональное развитие. 2020;11(2):8-24. DOI: 10.24411/2220-8453-2020-12001

6. Амлаев К.Р., Кошель В.И., Ходжаян А.Б., Койчуева С.М., Агранович Н.В., Ветрова И.Н., и др. Медицинский ВУЗ в условиях пандемии COVID-19: новые вызовы и выученные уроки. Медицинское образование и профессиональное развитие. 2020;11(3):176-185. DOI: 10.24411/22208453-2020-13015.

7. Пономарева Е.Ю., Дорогойкина К.Д., Сафарова К.Н., Ребров А.П. Олимпиада по терапии как образовательная технология и элемент воспитательного процесса в медицинском вузе. Терапия. 2018;7-8:12-18. DOI: 10.18565/therapy.2018.7-8.12-17


Review

For citations:


Ponomareva E.Yu., Dorogoikina K.D., Rebrov A.P. Teaching therapy in a pandemic: lessons and perspectives. South Russian Journal of Therapeutic Practice. 2022;3(1):116-120. (In Russ.) https://doi.org/10.21886/2712-8156-2022-3-1-116-120

Views: 575


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2712-8156 (Print)